torsdag 30 april 2015

Slow morgon

En av grejerna med Slow är att vara snabb när det behövs och stanna upp när det är nödvändigt. Att inte alltid skynda på. Stress ska inte vara allmäntillstånd.

I morse stannade jag upp. Det var på väg att bli stressigt och istället för att dras med satte jag stop. Jag bestämde mig för att jag i dag inte behövde vara på jobbet så tidigt, jag har ju faktiskt flexavtal och inget inbokat direkt på morgonen. 

Jag prioriterade barnen och de kom ut genom dörren utan större besvär. Sen diskade och plockade jag och efter det gjorde jag mig i ordning. Utan att kolla busstiderna cyklade jag sedan till stationen i lugn takt och behövde inte vänta många minuter på rätt buss. 


Istället för att sitta på bussen och svettas kände jag mig lugn och avslappnad. 

Helt klart ett bra val!

1 kommentar:

  1. Så underbart att lyckas skapa harmoni istället för att dras med av stressen. Jag lyssnar mycket på Wayne Dyer och mediterar med hans teknik, där han avslutar med att säga "You are the creator of your life"--- detta är är ett strålande exempel!

    SvaraRadera