söndag 16 december 2018

På plats i Aswem

Igår tog vi våra saker och begav oss till flygplatsen igen. Denna gång mot Goas internationella flygplats. Vi var i god tid, checkade in, lämnade bagage, åt lunch och beundrade Mumbays fina och effektiva flygplats (Frankrike har mycket att lära här). Till och med en inomhuspark!

Trots att Lovis fastnade i säkerhetskontrollen pga något oklart i ryggsäcken. Vi letade igenom allt flera gånger och de körde grejerna genom detektorn men vad kunde det vara?! Tillslut hittade vi ett munspel, i ett hemligt fack, som Lovis lagt där för flera månader sen. Daniel blev av med sitt multitool-kort. Personalen var väldigt trevlig hela tiden. 



Vi var vid gaten i god tid före avgång och då kallas mitt namn upp. Vad nu? Det var tydligen något med mitt bagage. Daniel fick följa med personal ner genom välövervakade hemliga gångar för att bevakad av vakter med gevär gå igenom min ryggsäck. Spännande med tanke på att han inte visste vad jag hade packat. Det som gått genom säkerhetskontroll i både Sverige och Frankrike men inte klarade sig här var ett paket tomtebloss vi fått av våra vänner som vi annars firar nyår med. En ljusslinga jag packat ner fick vi behålla men hade tagits för att vara en power bank. 



Som vanligt gick allting ändå bra och vi klev på planet, spände fast oss och planet lyfte. Vi fick en vegetarisk rulle och vatten och sen var vi framme. Den annars 11 timmars tågresan snabbt avklarad. 

För första gången i mitt liv väntade en taxichaufför med en skylt Eva Ersson som vår landlord fixat. Rätt skönt att slippa arbetet med att få tag på vettig taxi. Tyvärr var det rusningstrafik så bilresan tog två timmar istället för en så vi var rätt trötta när vi kom fram. Efter en god middag dunsade vi i säng i stenhårda sängar och väcktes varje timme av skällande hundar. 

Men nu är vi på stranden!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar