torsdag 21 augusti 2014

Virkat överdrag till pall

Jag har virkat ett överdrag till en fotpall/sittpall här hemma. Den har varit sånär sin klar väldigt länge men att fästa trådar är inte mitt största intresse... Det slutade med att maken fäste de sista trådarna. 


För den här smutsiga pallen var inte så kul att se...
Det mesta ljusa smutset är nog snor från barn som nått upp precis dit och behövt nåt att snyta sig på just då. Härligt!


Pallen har lock och förvaring i. Mycket praktiskt!
Jag virkade en stor mormorsruta och fortsatte sen bara att virka runt när det täckte ytan upptill. Jag virkade sedan nedåt så att det precis täckte locket. Jag ville att det skulle vara enkelt att få ut det som gömmer sig i lådan/pallen. 


Jag är nöjd och garnet är ull men super wash så det går att tvätta om det blir snorigt igen. 

1 kommentar: