måndag 15 september 2014

Valresultatsångest

Igår kväll ville jag knappt gå och lägga mig eftersom jag hoppades på bättre nyheter från SVTs valvaka. så även om vi cyklade hem från den valvaka vi var på vid nio kom jag inte i säng förrän elva. 

Förra veckan var den jobbigaste i mitt jobbliv och jag har hosta som håller mig vaken på nätterna. Jag är helt slut!

Så kommer jag till jobbet utan kalender, för den har jag glömt på min andra arbetsplats och utan dator för den ska uppgraderas. Klockan har stannat och jag är totalt lost och handlingsförlamad. Jag är arg och ledsen och besviken. 13% av Sveriges befolkning har en människosyn som inte i närheten överensstämmer med den jag önskar av en demokrati. 

När jag tog mig över stan till ett möte på eftermiddagen visade det sig att jag var två timmar försenad. 

Så nu ger jag upp. Jag tar av mig skorna och sätter mig mot ett träd och väntar på att det är dags för yoga. 
Vad glad jag är att jag valt yogan igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar