tisdag 16 oktober 2018

Harry Potter affischer

Vi är stora Harry Potter-fans i den här familjen. Trots att barnen bara är 6 och 9 har vi redan läst alla böcker. Vi tänker att de tar till sig så mycket de är redo från böckerna och vi förklarar så gott vi kan det som de undrar över.

9-åringen vill inreda sitt rum som Hogwarts och har för egna pengar köpt en mantel och Gryffindor-slips. Hon fick mig att sy om en av mina gamla kjolor till en skoluniformskjol och önskade sig en vit skjorta i födelsedagspresent. Så nu är hon redo.

Jag är hemma sjuk men har för tillfället inte feber så då fanns orken att googla lite. Jag vill göra något Harry Pottrigt till Hallween till exempel en tavla med något bra citat från böckerna. De är ju fulla av fantastiska citat av Dumbledore och Sirus framför allt. När jag googlade hittade jag i stort sett inget på svenska och jag har inte riktigt orken att läsa om alla böcker i jakt på citat. Nästa gång jag läser dem får jag ha anteckningsblocket redo och göra en egen lista.

Det blev i alla fall två tavlor med citat som jag tycker passar bra i dessa tider.


Skriva gärna ut dem om du har ett eget Harry Potter-fan där hemma. Färgen i min skrivare är slut så jag skrev ut den i svartvitt och det blev väldigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar