måndag 19 maj 2014

Helgen då jag INTE sprang Göteborgsvarvet

I fredags drog vi fem småbarnsmammor iväg i en bil till Göteborg. Finfint väder bjöd på mysig fikapaus längs vägen och massa prat.

Vi kom fram och åt middag med ett glas vin innan vi gick och lade oss för att, heja på, alternativt springa, en halvmara dagen efter. 

Från början var det ju tänkt att även jag skulle ha sprungit men olika anledningar gjorde att jag för ungefär en och en halv månad sen bestämde mig för att inte ställa upp. Det var rätt beslut. Men jag var ändå riktigt avis på A och L som sprang i lördags. 

Och som de sprang! Jag är mycket imponerad och det var riktigt kul att hejja på dem längs banan. Vi lyckades heja på A vid två ställen och L på tre. 


L sprang sista milen med kramp i båda benen. Otrolig prestation!


Vi fick ta oss kors och tvärs över stan. Bland annat med Veteranspårvagnen. 


Före det hade vi o-springare tagit oss till Feskekörka för en god lunch. 


Vi följde våra löpare med en smstjänst som skickade mellantiderna. När de gick i mål skålade vi för dem på uteserveringen vid vårt hotell. 


Efter att ha fått ta emot våra hjältar gjorde vi oss i ordning för restaurangbesök. 


Det var jättekul att heja fram vännerna som sprang och vi hade en härlig solig dag med god mat men nästa år ska jag springa själv!

Och även om L direkt efter loppet sa att hon aldrig skulle springa igen hade hon redan vid frukost ändrat sig!

Så vi ses nästa år Göteborg!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar