måndag 19 januari 2015

Operation pigg: Träningen

Operation ingefära går bra. Jag kokar upp bitar av skalad ingefära i vatten. När det svalnat silar jag bort bitarna och häller över i en flaska jag har på diskbänken. Det blir rätt starkt men jag dricker det i mitt vatten direkt på morgonen. Extra gott och bra med färskpressad citron i. 

Ja, träning var det. 
Förra våren skulle jag ha sprungit Göteborgsvarvets 21 km. Så blev det inte eftersom min vår var piss och jag inte kunde träna. Hela hösten var jag sjuk så inte heller då tränade jag något annat än yoga. 

Ändå anmälde jag mig till Göteborgsvarvet igen! Hur tänkte jag där?
Ja, jag kände nog en önskan om att vara en sån person som springer en halvmara på skoj ibland. 
Och vad är bättre för beteendeförändringar än just det?

Och nu står jag här. Långt ifrån några 21 kilometer i benen men i alla fall med löpskorna på! Och det är kul. Och jag är peppad. 

Det kanske går vägen denna gång. 

Som komplement till löpningen fortsätter jag med yogan. Varannan vecka stärkande viryayoga och den andra veckan lugnande yinyoga. Ibland kanske något extra pass och så finns där en tanke om att ta upp ashtangan på egen hand ibland för att jag saknar den. 

I lördags var jag och familjen på förevisning av roller derby. Jag såg på kommunens hemsida om detta när vi åt frukost samma dag och vi hade tid att gå dit. Det visade sig att de ska starta upp ett lag här i stan och jag fick prova utrustningen och åka några varv i idrottshallen. Så bli inte allt för förvånade om ni ser mig på ett par rullskridskor snart!

(Det var ju verkligen helgens överraskning)

Jag är i alla fall på gång ordentligt med träningen och det är så skönt! Jag mår så bra av det. 

Och trots att vi hade magsjuka i början av förra veckan fick jag in 4+7 km. Det är jag stolt över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar