fredag 23 januari 2015

Fredag och nästa stickprojekt

IJag har funderat mycket på nästa stickprojekt. Något som inte är så svårt men ändå lite utmanande. Och något till mig!

Tillslut föll valet på vantarna Vega som jag köpte på Ravelry. Mönstret ingår i "vantar för alla årstider" och kostade 35kr. Jag funderade på om jag skulle köpa hela boken med fina mönster men insåg att jag behöver sticka 5 mönster för att det ska löna sig och det verkar osannolikt.


I dag hann jag förbi garnboden och fick hjälp att hitta passande och supervackert garn. Vi får se om jag lägger upp i kväll. 

Om jag orkar. Maken är borta i kväll. Innan han gick hann jag få ett skönt löppass. Jag och barnen bakade också bröd och drack med varm choklad när vi kom hem från föris. Jag älskar mina korta arbetsdagar på fredagar!

Den här veckan har varit väldigt hektisk på jobbet. Dessutom har jag i torsdags påbörjat en ettårig handledarutbildning. Första dagen var otroligt givande men oj så trött jag blev!

Ja, så fredagsfys före fredagsmys. Sen åt jag och barnen hämtpizza och nu är jag trött! Väldigt trött. Jag tror nog jag tar en powernap när jag nattar barnen. 


På topp efter onsdagens löppass. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar