onsdag 5 februari 2014

Upp och ner, ner och upp

Inför det nya året hade jag fnulat på, inte nyårslöften, men vanor som jag ville införliva i mitt liv. 

Första var att ha med smoothie till jobbet varje dag. Och det har jag gjort. 

Det andra var att ta med eget kaffe till jobbet då kaffemaskinens sörja smakar blä. Dessutom håller jag mig till en viss mängd kaffe. Är det slut är det slut. Så jag dricker inte alldeles för mycket kaffe. Vanligtvis är det slut till lunch och då kör jag med te eller hett vatten. Detta gör jag. 

Mitt tredje var att tillbringa lite mer tid upp och ned. 
Enligt yogan är detta mycket bra och under vår långresa i höstas var det en yogalärare som fick mig att stå på armarna vilket jag tyckte var väldigt kul!

Just det här har det gått si sådär med. Med näsan full av snor uppskattar man det inte så mycket. 

Men i morse fick jag den här bilden på mig och dottern skickad till mig. 


Och jag påmindes om att det inte behöver vara så svårt. Bland sopor och barn. Man gör det man kan. En stund upp och ner då och då. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar