onsdag 18 februari 2015

kreativt kaos

Det var länge sedan symaskinen kom fram här hemma men i söndags förmiddag fick vi till ett härligt kreativt kaos.




























Jag började på ett projekt jag berättar mer om sen. Vännen I behövde en skopåse till sina nya fina dansskor. Vi hittade en gammal gardin som hängde i köket när jag växte upp. Eftersom den redan hade färdiga kanaler var det också det perfekta snabb-sy-tyget.

Dotter ville också sy en påse. Var så god! Och oj vad bra hon gjorde det. Vi blev alla otroligt imponerande. Utan någon vidare instruktion hade hon klippt till tyg och sen noggrant nålat. Jag hjälpte henne sedan att sy ihop. Hon tryckte själv på pedalen och jag styrde.

Jag älskar det här. Jag önskar jag kunde ha det så här jämt.
Det trevliga är att det ger ringar på vattnet och dottern tycker nu att vi ska sy på kvällarna. Gärna för mig.

I går när jag satte mig vid symaskinen och barnen kollade på teve kom dottern och ville börja på ett nytt projekt. Jag gav henne stuvbitslådan för att leta fram en tygbit. Efter en stund kom lillebror med och sen kom pappan också och börja pyssla.


2 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt! Så vill jag också ha det :) alla samlade, myser och pysslar tillsammans. Jag hoppas ni får fler sådana kvällar :)

    SvaraRadera
  2. åh vad mysigt. måste lära mig sy så att jag kan lära dottern att sy när den åldern kommer :)

    SvaraRadera