tisdag 17 februari 2015

Operation pigg: drinkar mot förkylning

Kalla det huskurer eller vad du vill. Jag tror kanske inte att det riktigt är medicin. Men jag tror att vi behöver ta hand om kroppen när vi är sjuka och hjälpa den på traven att hjälpa sig själv. Och jag tror på goda drinkar som lindrar krämpor!

Nyss gjorde jag två varma drinkar.



















Mina ingredienser:
Kokat vatten som fått svalna av något.
Honung
Citron
Blodapelsin
Rå kokosolja
Ingefära
Kanelstång


 Halslindraren:
(har också läst att kokosolja kan funka lindrande mot hosta)

1 msk honung
1 msk kokosolja
1 skiva blodapelsin
1/2 kanelstång
1/2 pressad citron

och vatten.

Väldigt gott och lenande för en ond hals. Kombinationen av värme, olja och honung är perfekt.


Uppiggaren:
Saften från 1 blodapelsin
1 cm skalad ingefära i bitar
1 tsk honung
1/2 kanelstång

och vatten.



Det här var riktigt gott!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar